Klasy 0-3

Przejdź do strony: Spis treści
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria

Realizacja

Uczestnicy projektu: klasa 2c

Termin realizacji: marzec 2023

Realizacja: Marzena Szukała

Cele projektu: 

1. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

2. Rozwijanie świadomości ekologicznej uczniów.

3. Wdrażanie do zdrowego odżywiania się nie tylko wiosną.

4.  Zwrócenie uwagi na potrzeby osób z zespołem Downa, promowanie prawa do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym.

5. Integracja klasowa, wspólne świętowanie.

Przebieg projektu:

Dzień I

Realizacja projektu rozpoczęła się od... wiosennych porządków. Uczniowie sprzątali swoje szafki w szatni oraz pudełka w klasie. Znaleźli przy tym wiele ciekawych "skarbów". Przy okazji rozmawiali o potrzebie "posprzątania" świata, szczególnie w sytuacji, gdy ustępujący śnieg odkrył wiele porzuconych i niewidocznych wcześniej śmieci. 

Uczniowie przez kolejne dni obserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie i dzielili się swoimi spostrzeżeniami na lekcjach.

Dzień II

21 marca wspólnie z klasami 0-3 uczniowie świętowali Powitanie Wiosny. W tym dniu przyszli do szkoły ubrani na zielono, przyozdobieni kolorowymi, ciekawymi nakryciami głowy. Przewędrowali w barwnym korowodzie wokół szkoły, pozdrawiając mieszkańców osiedla. Następnie, już na boisku szkolnym zaprezentowali przygotowany wcześniej okrzyk i zaśpiewali piosenkę o wiośnie.

Pierwszy Dzień Wiosny to również Dzień Kolorowej Skarpetki- w tematach rozmów pojawił się problem osób z Zespołem Downa oraz ich potrzeb i praw.

Dzień III

W kolejnym dniu uczniowie siali owies i sadzili cebulę na szczypiorek. Przypomnieli sobie, jakie warunki muszą być spełnione, by roślina mogła wzrastać. Wykonali eksperyment pozostawiając część ziaren w ziemi bez dostępu światła. Zauważyli, że źdźbła, które wykiełkowały są cienkie, wiotkie, pozbawione koloru. Z kolei zasiewy ustawione na parapecie po kilku dniach cieszyły już "ogrodników" zielenią. Przez kilka kolejnych dni uczniowie opiekowali się ogródkiem, który powstał na parapecie szkolnej sali.

Dzień IV

Po zimie organizm jest nieco "odchudzony", pozbawiony witamin, słońca. Równocześnie pogoda za oknem zaprasza do większego ruchu, wysiłku. Prawidłowe odżywianie to podstawa dobrego zdrowia, dlatego w czwartym dniu projektu uczniowie rozmawiali o piramidzie żywienia, analizowali skład swojego śniadania oraz  wykonali zdrowe kanapki.

Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: 9. Projekt edukacyjny "Ludzie listy piszą", klasa 2a
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: 10. Projekt edukacyjny "Tydzień zdrowia"
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: 11. Misja – Oszczędzanie!
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria