Klasy 4-8

Przejdź do strony: Spis treści
Przejdź do strony: Sport to zdrowie

Realizacja

Opracowanie: Urszula Bąk, Dorota Drążkowska

Założenia i uczestnicy projektu: Celem projektu jest poszerzanie znajomości języka angielskiego, hiszpańskiego i niemieckiego, a także wiedzy o krajach z tego obszaru kulturowego. Projekt łączy elementy wiedzy językowej, historycznej i geograficznej oraz artystycznej.

Termin realizacji projektu:
25 stycznia, od 9:00 do 12:35.

Instrukcja projektu:

Cele:

- poszerzenie znajomości słownictwa obcojęzycznego,

- poznawanie sportów popularnych w krajach hiszpańsko, niemiecko i anglojęzycznych,

- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji,

- doskonalenie zdolności artystycznych,

- nauka współpracy w zespole i rozwijanie własnych pomysłów,

- integracja wszystkich klas szkolnych.

Sposób realizacji:

Każda klasa losuje nazwę sportu i dzieli się na zespoły robocze, które przygotowują się merytorycznie, przynoszą odpowiednie materiały do realizacji poszczególnych elementów projektu, a następnie przygotowują:

1. PLAKAT wykonany metodą kolażu, który będzie zawierał:

- podstawowe informacje o wylosowanym sporcie,

- krótko opisane reguły sportu,

- flagę kraju, z którego pochodzi sport lub w którym jest popularny,

- informacje o znanym sportowcu reprezentującym dany sport,

- podstawowe słówka związane z danym sportem (np. piłka, kombinezon, kosz, narty itp.) przetłumaczone na język angielski, niemiecki i hiszpański,

- wycinki, zdjęcia, rysunki.

2. JEDEN EGZEMPLARZ STROJU SPORTOWEGO, w którym występują przedstawiciele danego sportu (mogą go uszyć, skleić, przynieść białe koszulki i stworzyć “nadruki”, technika dowolna). Strój będzie prezentowany na “wybiegu” przez wybranego ucznia z klasy.

3. PUCHAR, który mógłby być przyznany za mistrzostwo w danym sporcie (materiał dowolny: karton, folia aluminiowa, plastik, surowce wtórne itp.).

Klasy będą przygotowywać swoje prace w salach.

Po wykonaniu zadań ustawiają niewielkie stoisko na sali gimnastycznej, aby zaprezentować swoje prace. Do każdego stoiska powinny być przydzielone 2-3 osoby z klasy, które będą udzielać odpowiedzi na temat wylosowanego sportu.

Następnie reprezentanci klas prezentują na zaaranżowanym wybiegu projekt stroju sportowego.

 

 

Ocena prac:

Puchar, plakat i strój zostaną ocenione przez komisję.

Ponadto każda klasa dostaje po trzy egzemplarze testu językowo-kulturoznawczego. Uczniowie dzielą się na trzy podgrupy (hiszpański / angielski / niemiecki) zgodnie z językami, jakich się uczą. Test będzie dotyczył wszystkich prezentowanych sportów.

Aby rozwiązać test, podgrupy odwiedzają stoiska i studiują plakaty oraz zadają pytania przedstawicielom klas obsługującym stoiska.

Wydarzenie zakończyło się wyłonieniem zwycięskich klas i wręczeniem nagród.

Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: „Wiem, umiem, rozumiem!” Zajęcia warsztatowe z fizyki i chemii dla uczniów klas szóstych Społecznej Dwójki
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Projekt edukacyjny "Utwory polskich romantyków"
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Projekt edukacyjny: "Niesamowite miejsca i budowle"
Przejdź do strony: Realizacja
Przejdź do strony: Galeria
Przejdź do strony: Projekt z ZUS
Przejdź do strony: Realizacja