Klasy 4-8
Realizacja
Opracowanie: Urszula Bąk, Dorota Drążkowska
Założenia i uczestnicy projektu: Celem projektu jest poszerzanie znajomości języka angielskiego, hiszpańskiego i niemieckiego, a także wiedzy o krajach z tego obszaru kulturowego. Projekt łączy elementy wiedzy językowej, historycznej i geograficznej oraz artystycznej.
Termin realizacji projektu:
25 stycznia, od 9:00 do 12:35.
Instrukcja projektu:
Cele:
- poszerzenie znajomości słownictwa obcojęzycznego,
- poznawanie sportów popularnych w krajach hiszpańsko, niemiecko i anglojęzycznych,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji,
- doskonalenie zdolności artystycznych,
- nauka współpracy w zespole i rozwijanie własnych pomysłów,
- integracja wszystkich klas szkolnych.
Sposób realizacji:
Każda klasa losuje nazwę sportu i dzieli się na zespoły robocze, które przygotowują się merytorycznie, przynoszą odpowiednie materiały do realizacji poszczególnych elementów projektu, a następnie przygotowują:
1. PLAKAT wykonany metodą kolażu, który będzie zawierał:
- podstawowe informacje o wylosowanym sporcie,
- krótko opisane reguły sportu,
- flagę kraju, z którego pochodzi sport lub w którym jest popularny,
- informacje o znanym sportowcu reprezentującym dany sport,
- podstawowe słówka związane z danym sportem (np. piłka, kombinezon, kosz, narty itp.) przetłumaczone na język angielski, niemiecki i hiszpański,
- wycinki, zdjęcia, rysunki.
2. JEDEN EGZEMPLARZ STROJU SPORTOWEGO, w którym występują przedstawiciele danego sportu (mogą go uszyć, skleić, przynieść białe koszulki i stworzyć “nadruki”, technika dowolna). Strój będzie prezentowany na “wybiegu” przez wybranego ucznia z klasy.
3. PUCHAR, który mógłby być przyznany za mistrzostwo w danym sporcie (materiał dowolny: karton, folia aluminiowa, plastik, surowce wtórne itp.).
Klasy będą przygotowywać swoje prace w salach.
Po wykonaniu zadań ustawiają niewielkie stoisko na sali gimnastycznej, aby zaprezentować swoje prace. Do każdego stoiska powinny być przydzielone 2-3 osoby z klasy, które będą udzielać odpowiedzi na temat wylosowanego sportu.
Następnie reprezentanci klas prezentują na zaaranżowanym wybiegu projekt stroju sportowego.
Ocena prac:
Puchar, plakat i strój zostaną ocenione przez komisję.
Ponadto każda klasa dostaje po trzy egzemplarze testu językowo-kulturoznawczego. Uczniowie dzielą się na trzy podgrupy (hiszpański / angielski / niemiecki) zgodnie z językami, jakich się uczą. Test będzie dotyczył wszystkich prezentowanych sportów.
Aby rozwiązać test, podgrupy odwiedzają stoiska i studiują plakaty oraz zadają pytania przedstawicielom klas obsługującym stoiska.
Wydarzenie zakończyło się wyłonieniem zwycięskich klas i wręczeniem nagród.