Klasy 4-8
Realizacja
Opracowanie: Anna Sanigórska, Kinga Zalejarz
Założenia i uczestnicy projektu:
Proponowany projekt ma na celu wykształcenie u uczniów kompetencji kulturowych i literackich, polegających na umiejętności indywidualnej pracy z tekstami romantycznymi. Uczniowie klas 8 będą realizować zadania w ramach pracy w grupach.
Instrukcja projektu:
1. Cele
Uczeń:
• utrwala wiadomości na temat dzieł polskich romantyków,
• przygotowuje prezentację wybranego dzieła z epoki romantyzmu,
• wyszukuje i selekcjonuje informacje na temat wybranego dzieła,
• realizuje własny pomysł na promowanie literatury, postaci, wydarzeń w dobie romantyzmu.
2. Źródła informacji
• Zbiory biblioteki szkolnej
• Internet
• Konsultacje z nauczycielami
3. Zadania dla uczniów
Wybierz jeden utwór z romantyzmu (może być wiersz, ballada, tragedia, komedia, epos) i przygotuj:
• Recytacja wybranego utworu - poezja wielkich polskich romantyków.
• “Pan Tadeusz na obrazie” - przygotuj pracę związaną z wybraną księgą - praca w formacie A3.
• Nakręć film, w którym przedstawisz fragment, scenę wybranego utworu romantycznego (film może mieć maksymalnie 20 minut).
• Przygotuj przedstawienie, w którym przedstawisz fragment, scenę wybranego utworu romantycznego.
4. Harmonogram projektu
Realizacja projektu trwa dwa miesiące:
• etap I – podział na grupy i wybór zadania,
• etap II – przygotowywanie prac,
• etap III – zakończenie projektu – ocena pracy i zaangażowania uczestników projektu,
• etap IV – prezentacja prac, publikacja.
5. Kryteria oceny projektu
Kryteria oceny wyszczególniono w „Karcie oceny projektu”. W skład całościowej oceny projektu danego zespołu wchodzi także ocena prezentacji jego wykonania. Punkty przyznaje nauczyciel. W poszczególnych kartach oceny przydatne mogą być podane kryteria punktowania.