Klasy 4-8
Realizacja
Opracowanie: Urszula Bąk, Natalia Olszewska, Kinga Zalejarz
Założenia i uczestnicy projektu: Celem projektu jest poszerzanie znajomości języka angielskiego, hiszpańskiego i niemieckiego, a także wiedzy o krajach z tego obszaru kulturowego. Projekt łączy elementy wiedzy językowej, historycznej i geograficznej oraz artystycznej.
Instrukcja projektu:
Cele:
- poszerzenie znajomości słownictwa obcojęzycznego,
- poznawanie znanych budowli i miejsc na świecie,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji, w tym z zakresu historii oraz geografii,
- doskonalenie zdolności artystycznych,
- nauka współpracy w zespole i rozwijanie własnych pomysłów,
- integracja wszystkich klas szkolnych.
Termin realizacji projektu:
12 grudnia, od 9:00 do 12:00.
Sposób realizacji:
Każda klasa dzieli się na zespoły robocze, które przygotują się merytorycznie i przyniosą odpowiednie materiały do realizacji poszczególnych elementów projektu, a następnie:
1. Wykona model wylosowanego zabytku/ miejsca (plakat, rzeźba, model 3D):
- plakat : rozmiar bristolu/ arkusza szarego papieru
- model 3D: szerokość co najmniej 50cm
2. Wykona flagę państwa, w którym znajduje się dany zabytek/miejsce,
- technika: plakat, kolaż, materiał, wyklejanka z kolorowego papieru lub krepy, plastelina itp.),
- inne, niż kredki, flamastry, farby,
- wymiary: 50/80 cm.
3. Wykona ulotkę zachęcającą do odwiedzenia/ zobaczenia tego miejsca, zawierającą co najmniej 10 informacji/ faktów/ ciekawostek:
- forma: lapbook
- format: co najmniej A4
- kl. 0-3 przygotują w języku angielskim od 3 do 5 słówek związanych z tematem, np. kolor, most, woda, mur, zamek, dom itp.),
- kl. 4-8 przygotują 10 słówek w języku angielskim, hiszpańskim, niemieckim.
Klasy będą przygotowywać swoje prace w salach.
Prace zostaną zaprezentowane w wyznaczonych miejscach na terenie szkoły.
Ocena prac:
W ramach DJO zostanie przeprowadzony konkurs na najlepiej wykonany projekt. Zwycięzcy zostaną nagrodzeni.
Kryteria oceny: merytoryka, technika wykonania, różnorodność użytych form, dobór materiałów, estetyka wykonania, podział i współpraca w grupach i w klasie, ogólne wrażenie.
Przez tydzień klasy będą mogły bliżej zapoznać się z poszczególnymi projektami. Po tym czasie całym zespołem klasowym wezmą udział w quizie. Klasa, która najlepiej wykona quiz, zdobędzie nagrodę.