W tym roku uczniowie klas drugich pojechali do cudownego miejsca położonego w Puszczy Noteckiej – Żurawińca. Zanim  dotarli na miejsce, odwiedzili Ośrodek Dydaktyczny w Mniszkach. Tam zobaczyli jak wyglądało życie ludzi i ich praca w poprzednim stuleciu. Odwiedzili warsztaty ludzi, którzy wykonywali zawody, dzisiaj należące do rzadkości: bednarza, praczki, zegarmistrza, szewca, fotografa i wielu innych. Mogli zobaczyć jak wyglądał „SKŁAD KOLONIALNY”, dowiedzieli się skąd pochodzi jego nazwa, co tam sprzedawano. Zobaczyli stare sprzęty gospodarstwa domowego, radia, telewizory, pralki, aparaty fotograficzne, meble. Jednym słowem, mogli wyobrazić sobie, jak żyli ich prapradziadkowie.
Kolejne miejsce położone w sercu puszczy ośrodek -„Żurawiniec”, z przemiłymi gospodarzami. Czekali tam na dzieci wodzowie indiańscy, który przygotowali dla dzieci szereg niespodzianek: przejście przez wiszący most, strzelanie z łuku, rzucanie do celu i wiele innych zabaw.
Był już późny wieczór, ale nie można było zrezygnować ze spotkania z interesującym człowiekiem – przyrodnikiem, miłośnikiem różnych zwierząt, głównie jeleniowatych, który tak ciekawie opowiadał o swoich pasjach, że dzieci słuchały z otwartą buzią, a przy tym wszyscy świetnie się bawili.
Na koniec dnia, ognisko z pieczeniem kiełbasek. Kolejny dzień to przejazd bryczką i szalone zabawy, zwiedzanie pasieki zakończone zakupami miodu.
To były niezapomniane chwile w uroczym towarzystwie zaprzyjaźnionych kolegów koleżanek i nauczycielek!  W trzeciej klasie jedziemy na dłużej!!!

Czytaj więcej...

12 maja uczniowie klasy 4a i 5b mieli okazję uczestniczyć w zajęciach z programowania i robotyki w Laboratorium Szkoły Przyszłości w Poznaniu. Dzieci pracowały w grupach i ich pierwszym zadaniem było zaprogramować i pomóc Scottiemu pozbierać kawałki swojego statku kosmicznego, który rozbił się na Ziemi. Następnie uczniowie zobaczyli podwodny świat 3D w okulusach, zabawę edukacyjną w tzw. „interaktywnym piaskiem”. Przedostatnim zadaniem jakie czekało na dzieci to złożenie robota. Na drużynę, która najszybciej i dokładnie zbudowała robota czekała nagroda.
Ostatnim zadaniem jakie uczniowie mieli do wykonania, to zaprogramować robota w kosmosie, który podjedzie do próbki i ją zabierze lub podjedzie do satelity i ją podniesie. Stopień trudności został podniesiony, kiedy dzieci miały zaprogramować robota, który podjedzie pod wzniesienie i wyciągnie z dołku łazika razem z nim wracając.
To wszystko działo się na dużej makiecie z LEGO Mindostorms.
Nasi uczniowie spisali się na medal wszystkie zadanie rozwiąźli znakomicie! Brawo dla klasy 4a i 5b!!!

Czytaj więcej...

Kolejny raz uczniowie klasy 2b przygotowali krótkie przedstawienie dla koleżanek i kolegów z klas pierwszych. Uczniowie dowiedzieli się o konieczności ochrony środowiska, a tytuł inscenizacji to "Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny"

Czytaj więcej...

9 maja uczniowie klasy drugiej „a” z wychowawczynią, mieli okazję uczestniczyć w Warsztatach Edukacji Filmowej.
Wzbogaciliśmy swoją wiedzę na temat pojęć związanych z filmem. Już nieobce są nam takie słowa jak: animacja, scenariusz, scenopis, scenograf, reżyser, kamerzysta itd., chociaż i tak niektórym z nas pojęcia te były znane, no może nie aż w takim szerokim zakresie. Zwiedzaliśmy Studio Filmów Animowanych i w każdym z miejsc dowiadywaliśmy czegoś nowego. Ogromne zdziwienie wzbudziła w nas ilość rysunków, którą trzeba wykonać do poszczególnych scen filmu oraz ogrom czasu jaki poświęcają twórcy dla zrobienia 12- 13 minutowego filmu. Obecnie w wykonywaniu rysunków do filmu, niezmiernie pomagają programy komputerowe, a kiedyś, kiedy nie było komputerów, a filmy przecież też powstawały… strach pomyśleć ile czasu to trwało!

Czytaj więcej...

6 maja mieliśmy możliwość w niecodziennych warunkach zdobywać wiedzę o bezpiecznej podróży. Dzięki uprzejmości jednego z rodziców odwiedziliśmy Autostradę Eksploatacja, która zajmuje się opieką nad autostradą. Podglądaliśmy autostradę przez kamery, sprawdziliśmy niezwykłe samochody i urządzenia, dzięki którym na autostradzie jest czysto i bezpiecznie. Odwiedziliśmy również Skoda Auto Lab, gdzie dowiedzieliśmy się dlaczego musimy siedzieć w samochodzie na podstawkach i jak ważne jest prawidłowe zapięcie pasów. Umiemy również odróżnić opony zimowe od letnich, sprawdzaliśmy swoje siły w hamowaniu i ekonomicznej jeździe na symulatorach. Dowiedzieliśmy się również jak to się dzieje, że nasza koleżanka Zosia waży prawie 900 kilogramów. Ćwiczyliśmy również udzielanie pierwszej pomocy. Jesteśmy gotowi do wakacyjnych podróży!
klasa 2c

Czytaj więcej...

22 kwietnia obchodziliśmy "Światowy Dzień Ziemi". Z tej okazji uczniowie klasy 2b i 5a udali się do Starego ZOO. Była to okazja poznania z bliska niektórych
mieszkańców Ogrodu Zoologicznego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zwierzęta zmiennocieplne: gady, płazy, ryby oraz zagrożone wyginięciem warany z Komodo. Była to wspaniała "lekcja przyrody na żywo". Wspólne wyjście integracyjne "starszych" z "młodszymi" zakończone było wesołą zabawą na świeżym powietrzu.

Czytaj więcej...

Obchody 1050. Rocznicy Chrztu Polski już za nami, ale pozostały wspomnienia i zdjęcia... Te, które tu zamieszczamy, dotyczą udziału flażolecistów- grupy zaawansowanej- w spotkaniu w Katedrze Poznańskiej, które miało miejsce w sobotę 2 kwietnia.
Do świątyni przybyło kilkuset muzyków z całej Polski min. z Łodzi, Szczecina, Wrześni, Obrzycka, Iwna, Leszna, Lubonia, Masłowa, Swarzędza oraz Poznania. Wśród nich mocną grupę stanowiliśmy my: 18 przedstawicieli Społecznej Dwójki. Flażoleciści po brzegi wypełnili poznańską świątynię, zajmując miejsca w ławkach, w bocznych kaplicach, na posadzce prezbiterium, a nawet wokół ołtarza. Przygotowywaliśmy się do tego spotkania od października: zagraliśmy wspólnie z innymi aż 14 utworów! Spotkanie rozpoczęliśmy pieśnią „Nie bój się, wypłyń na głębię” do słów św. Jana Pawła II. Było też głośne „Boże coś Polskę”. Spotkanie przeplatane było modlitwą, a przewodniczył jej  biskup Damian Bryl. Po zakończeniu wszyscy wyszliśmy na plac przed katedrą i… graliśmy dalej przy akompaniamencie Swarzędzkiej Orkiestry Flażoletowej. Zagraliśmy min. skoczne średniowieczne melodie taneczne.
Było pięknie! Grało nam w duszach, świeciło słońce. To była wspaniała uczta muzyczna i duchowa!

Czytaj więcej...

W poniedziałek 18 kwietnia, już po raz piąty, nasza szkoła była organizatorem turnieju „Główka Pracuje – Junior”. Wzięły w nim udział cztery drużyny trzecioklasistów z winogradzkich i piątkowskich szkół: SP 11, SP 34, SP 38 i SSP 2. Naszą szkołę reprezentowali: Marta Henkiel, Jakub Bartkowiak i Matylda Adamczak.
I etap turnieju wymagał od uczestników szybkiej i precyzyjnej odpowiedzi na różnorodne pytania z wielu dziedzin np. literatury, ortografii, przyrody, matematyki i historii Polski. W II etapie uczniowie wykazali się umiejętnością napisania zaproszenia, wyszukania informacji w atlasie, ułożenia książek w kolejności alfabetycznej, rozpoznania tańców i rozwiązania zadania matematycznego.
W przerwie wystąpił Hugo Costa z kl. 3c, który zagrał na gitarze fragmenty utworów Beethovena: V symfonii i „Do Elizy” oraz Malwina Lorych z kl. 3b, która recytowała wiersz „Pan Słowik” M. Załuckiego.
Turniej wygrała drużyna z SP 34. Nasza drużyna zajęła 3 miejsce. Gratulacje.

Organizatorki turnieju:
Agnieszka Pernak, Joanna Sech, Agnieszka Bączyk

Czytaj więcej...

15 kwietnia uczniowie klasy 2c, dzięki uprzejmości jednego z rodziców, gościli na Wydziale Biologii UAM. Odbyły się tam zajęcia na temat DNA. Dzieci wysłuchały wykładu prowadzonego przez panią prof. dr hab. Izabelę Makałowską prof UAM by następnie przekuć swoją wiedzę w umiejętności. W małych grupach, uzbrojeni w rękawiczki ochronne, zgodnie z protokołem wyizolowały DNA z owoców kiwi. Zwiedziły również między innymi Wydziałową Pracownię Technik Molekularnych. W jednym z nich zyskały dowód na to, że jednak ręce myć przed śniadaniem trzeba - obejrzały szalkę, na której ktoś odcisnął swoją dłoń dwa dni wcześniej. Szalka dumnie prezentowała okazałe wykwity bakterii. Tego dnia przed śniadaniem nikt nie marudził, że trzeba umyć ręce! Pięknie dziękujemy pani Izabeli i jej współpracownikom, dzięki którym wiemy co to jest DNA, mutacja, chromosomy i dlaczego możemy mieć kolor oczu jak mama. Dziękujemy również panu Mateuszowi, który to wspaniałe doświadczenie zorganizował.

Czytaj więcej...

Code Club Polska to zajęcia pozalekcyjne dla dzieci z klas 3 i 4 polegające na programowaniu w środowisku Scratch. Zajęcia prowadzone są przez wolontariuszy specjalistów z dziedziny programowania Pana Marcina Werlę i Panią Ilonę Werlę. Uczniowie na zajęciach rozwijają i uczą się korzystać z własnej wyobraźni, pracy zespołowej, realizując kreatywne projekty. Zadania te uczą dzieci programowania pokazując im jak tworzyć gry komputerowe, animacje czy strony internetowe. Dzieci stworzyły następujące projekty pt. „Kapela rockowa”, „Zagubiona w kosmosie”, „Pogromcy Duchów” i „Gaduła robot”.
Więcej informacji o Code Club na www.codeclub.org.pl
Oto efekty naszej pracy
Anna Sobiak

Czytaj więcej...